Na jakie typy reklam decydują się Polscy przedsiębiorcy?

Na jakie typy reklam decydują się Polscy przedsiębiorcy?

W Polsce od 1989 roku po transformacji ustrojowej rozpoczął się rozkwit gospodarczy. Każdy marzył o tym, aby być prywaciarzem i kowalem swojego losu. Zaowocowało to powstaniem setek tysięcy firm i przedsiębiorstw. Niektóre urosły nawet do rangi firm międzynarodowych. Bardziej dominują jednak małe i średnie przedsiębiorstwa, które stanowią razem ponad 60% wszystkich firm na rynku.

Na jakie reklamy Polacy wydają najwięcej pieniędzy?

foliaJak zatem przetrwać na poszczególnych rynkach wśród setek producentów oferujących zbliżone usługi w podobnej cenie i o podobnej jakości? W końcu niektóre firmy osiągają duże zyski i rozbudowują się, a inne bankrutują mimo, ze czasami oferują lepsze usługi niż firmy osiągające większe zyski. W dużej mierze chodzi o reklamę i dotarcie do klienta. Jak zatem nasi przedsiębiorcy starają się zachęcać klientów do swoich usług? Najczęściej decydują się na ulotki do roznoszenia których wynajmują np. studentów. Jest to tania i skuteczna forma reklamy. Popularny jest także internet oraz lokalna prasa. Coraz bardziej używany jest sitodruk i poligrafia. Wizytówki i bilbordy oraz plakaty są coraz bardziej popularne. Materiały takie jak folia monomeryczna, polimeryczna, czy folia one way vision daje twórcom reklam pole do popisu, gdyż na powierzchni takiej folii można umieścić dowolnie wyglądający projekt. Nie jesteśmy ograniczanie rozmiarem, ani paletą barw, gdyż wszystko odbywa się laserowo. Również roll up jest coraz częściej stosowany. Te nowoczesne stojaki reklamowe często widujemy na rynkach i ratuszach, a także w galeriach.

Często takie bezpośrednie formy reklamy są o wiele skuteczniejsze niż reklamy w tv, podczas których najczęściej zmieniamy kanał. Ostatnio będą w Poznaniu widziałem jak pewna księgarnia wynajęła kilku studentów, którzy chodzili po okolicy z dużymi strzałkami na kijach i nakierowywali ludzi w kierunku budynku księgarni.